Het weekend van 20 en 21 juni 2014 was een druk weekend voor Scelta Mobility. In Boom waren we aan het werk tijdens Theater aan Twater en Ubuntu Festival. Tegelijk waren we ook in Gierle voor het Sunrise Festival. Voor elk van deze evenementen werd een mobiliteitsplan op maat uitgewerkt.  In Boom lag de klemtoon op fietsvoorzieningen en openbaar vervoer. In Gierle werd er extra aandacht besteed aan de Kiss & Ride waar meer dan 500 auto's bezoekers kwamen afzetten en weer ophalen.

Een week later waren we tijdens Graspop in Dessel ook aan het werk op TW Classic in Werchter. Voor Graspop hebben we het bestaande mobiliteitsplan onder de loep genomen en aangepast. De nadruk lag op het spreiden van de bezoekersstromen en het verkeersluw maken van de perimeter rond het festivalterrein. Er kwamen nieuwe parkings en nieuwe aanrijroutes, nieuwe doorlaatbewijzen voor buurtbewoners,... Een staking bij de NMBS op de dag na het festival, zorgde voor een extra uitdaging tijdens de uittocht van de kampeerders. 

Van Graspop ging het in rechte lijn naar Rock Werchter, het grootste festival in België. De wachttijden tijdens aankomst en vertrek van de bijna 90.000 festivalgangers per dag werden tot een minimum beperkt dankzij permanente verkeersmonitoring en bijsturingen.

Eind juli waren we aan het werk in Boom tijdens de jubileumeditie van Tomorrowland. De dubbele editie, nieuwe parkings en bewonerszones, het inleggen van nachttreinen,... zorgden voor een aantal ingrijpende wijzigingen aan het mobiliteitsplan. Een maandenlange voorbereiding, snel schakelen en een goede samenwerking met de verschillende mobiliteitspartners waaronder de politie maakten Tomorrowland 2014 zo goed als filevrij.

Abonneer op onze nieuwsbrief

We houden u enkele keren per jaar op de hoogte van onze updates en ons aanbod. U kunt op elk moment opnieuw uitschrijven.