Na de goede resultaten van het mobiliteitsplan voor de concerten van Coldplay in het Koning Boudewijnstadion in Brussel, was het afwachten of de fans van U2 op dezelfde manier zouden meewerken. Het concert was al lang op voorhand uitverkocht. De bezoekersgegevens lieten ons toe om de mobiliteitsmaatregelen af te stemmen op het publiek: het treinaanbod werd aangepast, er reden extra metro’s en trams, een grote bewaakte fietsenstalling werd voorzien en parkeerplaatsen werden in voorverkoop aangeboden. Uiteraard werd alles ondersteund door een gerichte communicatiecampagne waarbij de nadruk lag op de alternatieven voor de auto.

De resultaten van onze mobiliteitsaanpak waren opnieuw indrukwekkend. We telden 5.404 auto’s op de parkings voor 50.000 bezoekers in het stadion, een overvolle fietsenstalling, uitverkochte nachttreinen en meer dan 16.000 bezoekers die met de tram of de metro naar het stadion kwamen. Het management van U2 was onder de indruk van onze mobiliteitsaanpak en wou die graag mee ondersteunen: de eerste 100 fietsers kregen een U2-token als aandenken. Van de Sustainability Manager van U2 ontvingen we na afloop volgend bericht:

 I surprised one of the first riders with a complimentary upgrade to the Red Zone (VIP section near the stage) - the winners were a father who was taking his son to his first ever U2 concert. Our team remains very impressed with your efforts and company. We will be in touch again soon to learn more about your projects and hope to collaborate again soon.”

Wenst u meer informatie over onze mobiliteitsplannen en bent u benieuwd naar wat we kunnen betekenen voor uw evenement? Aarzel dan niet om Scelta Mobility vrijblijvend te contacteren via info@sceltamobility.be. We lichten graag onze mobiliteitsaanpak toe en staan klaar met begeleiding en advies.

Abonneer op onze nieuwsbrief

We houden u enkele keren per jaar op de hoogte van onze updates en ons aanbod. U kunt op elk moment opnieuw uitschrijven.